Alaprojekti VÕTA seisukohalt on eriti oluliseks Kutsekoja kogemus töökogemuse arvestamisel kutseomistamise protsessis, selles osas on Kutsekoda nö "VÕTA pioneer", sest Eesti kutsete süsteemi eesmärgiks on olnud loomisest saati Eesti tööjõu konkurentsivõime tõstmine ja seeläbi ka meie tublide töötajate oskuste ja teadmiste arvestamine ja tunnustamine hoolimata nende omandamise viisist.
VÕTA 6-st eesmärgist on praeguseks sihile lähedal kaks:
- VÕTA olukorra kaardistamine ja uuringute läbiviimine.
- Ülikoolide ja teiste haridusasutuste vaheliste koostöövõrgustike loomine ja VÕTA ühtsete põhimõtete väljatöötamine.
Nende kahe alategvuse raames on VÕTA alaprojekti jaoks olulised küsimused sisse viidud uuringutesse "Nõustamine Eesti kõrharidussüsteemis" ja "Üliõpilaste sotsiaalmajanduslik olukord 2005 – 2006". Olulise tähtsusega on ka alaprojekti
„Kvaliteedikultuuri arendamine ülikoolides" kvaliteedialase olukorra kaardistus, sest VÕTA ellurakendamine eeldab usaldust ja usaldus eeldab kvaliteeti.
Samuti on käidud omandamas väliskogemust Prantsusmaal, Suurbritannias ja Norras ning sealsed VÕTA-spetsialistid on toonud oma kogemuse ka Eestisse.
Praeguseks, kui projekti lõpuni on aega üle aasta, on suurem rõhk pööratud järgmistele tegevustele:
VÕTA kursuste väljatöötamine õppijatele/ üliõpilastele, nõustajatele, tuutoritele ja edasikoolitajatele.
VÕTA koolituste läbiviimine
VÕTA tugisüsteemi loomine õppijatele, õppejõududele, nõustajatele ja tuutoritele
VÕTA laiem tutvustamine
Ka Kutsekoja töötajad on sügisel toimuva VÕTA nõustajate koolituse üheks sihtrühmaks.