Õpipoisi õppe käigus omandatud teadmiste ja pädevuste hindamisel kasutati põhjamaades ainulaadset õppe tulemuste kontrolli metoodikat – fleksotrükimasina simulaatorit. Seoses sellega, et investeeringud trükimasinatesse on suured ning lihtsalt proovimise ja õppe eesmärgil kallite trükiseademete kasutamine tootmistingimustes on suurte kulude tõttu peaaegu võimatu. Trükimasina simulaatori kulud arvutatakse virtuaalseks rahaks ja ajaks, mis annab hinnangu trükkali oskustele.
Suurenenud nõudmised trükitööliste teadmistele ja pädevustele on väljakutse kaasaegsele kutseõppeasutusele, et koolitada tööstusele tugevate baasteadmistega spetsialiste. Kaasaegse õppetöö tulevik on seotud ja suunatud virtuaalsesse keskkonda, mis aga omakorda esitab õpetajatele kõrgendatud nõudmised oma igapäevase õppetöö korraldamiseks.
Täna võib öelda, et kõik osapooled said oma ülesannetega edukalt hakkama ja järgmine programm saab kindlasti veelgi parem.
Enn Kerner
Eesti Trükitööstuse Liidu kutsekomisjoni liige