Õppimine on au sees. Enam ei õpita vaid noorusajal. Tööturul ja haridusmaailmas räägitakse täiskasvanuharidusest, tööandjad kasutavad sageli fraasi „otsime oskusi“ ning inimesed teevad julgemalt otsuse vahetada ametit. OSKA tööjõu ja oskuste prognoosid viitavad, et tulevikus peab olema valmis pidevaks enesetäienduseks.
Kutsekoja rahvusvahelisel konverentsil kutsume korraks peatuma, vaatama sügavuti elukestva õppe buumi sisse ning esitama kriitilisi küsimusi. Milleks ja mille suunas kogu aeg õppida ja areneda? Kust saab inimene tuge elumuutvate otsuste tegemisel? Kuidas peaks oskusi hindama?
19.09 „Oskuste aktiveerimine“
Suur hulk elu jooksul omandatud oskustest jäävad õppimise järel nii-öelda varju. Kas ja kuidas neid tõhusalt kasutusse võtta? Mil moel oskusi rakendada, et “võidaksid” nii inimene, organisatsioon kui ka riik? Kas igasugune õppimine on ikka kasulik ning kas „oskuste kogumine“ viib inimest lähemale tema seatud sihtidele? Kuidas sekkub inimese elukestvasse arengusse tehisaru? Esimese päeva paneelides arutleme selle üle, miks on PISA-testides esirinnas olev Eesti maailmamajanduse keskmik, kuidas on oskuste taksonoomiad aidanud kaasa paremale arusaamisele sellest, mida õppida ning mil moel sunnib tehisaru meid arendama fundamentaalseid oskusi nagu kriitiline mõtlemine, suhtlemine või loovmõtlemine.
Elukestva õppe paradoks: kui me õpime selleks, et elada hästi, siis kas elukestev õpe tähendab, et head elu ei saabugi?
Päeva peaesineja on Matt Sigelman
Matt Sigelman on The Burning Glass Institute’i president. The Burning Glass Institute edendab andmepõhist uurimistööd töö ja õppimise tulevikuvaates.
Lisaks on ta külalisteadur Harvardi Kennedy Koolis, Välissuhete Nõukogu liige ning täitnud talendituru globaalse liidri Lightcasti tegevjuhi rolli. Mattil on Princetoni Ülikoolist bakalaureusekraad rahvusvahelistes suhetes ning magistrikraad ärijuhtimises Harvardi Ülikoolist.

Ajakava
9:30 Avatakse Artiumi uksed
10:00 Konverentsi avamine – päeva modereerib Aigar Vaigu
10:05 Haridus- ja teadusminister Kristina Kallase tervitussõnad
10:10 Peaesineja Matt Sigelmani kõne ning küsimused ja vastused
11:00 Aurtelupaneel „PISA gigant, maailmamajanduse pisike – Eesti võimalused oskuste abil suuremaks kasvada“
Panelistid:
- Matt Sigelman – Burning Glass instituut
- Ede Schank-Tamkivi – Vabamu, Antropoloogia Keskus
- Eliana Carranza – Maailmapank
12:00 Lõunapaus
13:00 Arutelupaneel „Kuidas toetavad elukestvat õpet oskuste tugisüsteemid?“
Panelistid:
- Ave Ungro – SA Kutsekoda, Oskuste Kompass
- Petter Nygård – Rootsi Tööhõiveamet, töötehnoloogia osakond
- Sarah Valk – Hollandi sotsiaalkindlustusamet
- Clarissa Vieira – Euroopa Komisjon
- Mike Sanders – George Washingtoni Ülikool
14:30 Paus
15:00 Arutelupaneel „Milliste oskuste abil tehisaru taltsutada?“
Panelistid:
- Tanel Mällo – AS Cybernetica
- Sundeep Bhandari – Ühendkuningriigi riiklik füüsikalabor, AI Standardite Keskus
- Veronika Kalmus – Tartu Ülikool, Ühiskonnateaduste instituut
16:00-16:45 Konverentsi avapäeva lõpetamine ning võrgustumine
20.09 „Oskuste hindamine“
Halvasti ette valmistatud hindamisprotseduur avaldab nüüdisaegse õpikäsituse järgi negatiivset mõju inimese enesehinnangule, õpimotivatsioonile, sooritus- ja pingutustahtele. Lisaks seatakse sageli kahtluse alla hindamise, eriti enesehindamise objektiivsus. Nii õppurid kui töötajad, sh kutse taotlejad, kipuvad oma võimeid kas üle- või alahindama. Mis aitaks hindamisolukordi paremini kujundada, et kõik osapooled saaksid aru hindamise väärtusest ega tekiks nihet tajutud reaalsuse ja soovmõtlemise vahel? Hindamispäeva esimeses paneelis arutlemegi selle üle, kuidas kujundada häid hindamisolukordi, et igakülgselt õppuri teadmistest ning oskustest aimu saada. Teine paneel on pühendatud enesehindamise oskusele – õppuri võimele oma õpiteekonda paremini mõtestada ning välishindaja oskusele märgata varakult võimalusi õppuri toetamiseks.
Elukestva õppe paradoks: inimene õpib kogu elu, et saada asjatundlikuks – kas asjatundlikkus on nagu silmapiir, alati kättesaamatu?
Päeva peaesineja on Johanna Rämö
Johanna Rämö on Ida-Soome Ülikooli matemaatikalektor. Ta arendab ja uurib uuenduslikke õpetamismeetodeid eesmärgiga murda hariduse hierarhiaid. Tema töö hõlmab õpilaskeskset „ekstreemse praktika“ meetodit ja digitaalset enesehindamise mudelit DISA, mis mõlemad on aidanud tõsta üliõpilaste õppimise kvaliteeti.

Ajakava
9:30 Avatakse Artiumi uksed
10:00 Konverentsi teise päeva avamine – päeva modereerib Piret Jeedas
10:10 Peaesineja Johanna Rämö kõne ning küsimused ja vastused
11:10 Arutelupaneel „Kuidas kujundada head oskuste hindamist?“
Panelistid:
- Marin Johnson – Chevroni kolledž
- Myako Ikeda – Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsioon, hariduse ja oskuste direktoraat – OECD
- Kyle Albert – George Washingtoni Ülikool
12:00 Paus
12:30 Arutelupaneel „Kuidas toetab oskuste õppimist enesehindamine?“
Panelistid:
- Johanna Rämö – Ida-Soome Ülikool
- Carlos Eduardo Moreno Romero – Suvemäe kool, Tallinna Kunstigümnaasium
- Maddalena Taras – Sunderlandi Ülikool, haridus- ja ühiskonnateaduskond
13:30 Konverentsi lõpetamine
13:40-14:10 Lõunatamine
Registreeru
Konverents on:
- Ingliskeelne (sünkroontõlkega)
- Osalustasuta
- Piiratud kohtadega – osalemisest loobumise korral palume anda märku alloleva vormi kaudu
