Oktoobris anti ettevalmistava analüüsiga hoog sisse oskuste ja kutsete infosüsteemi teisele arendusetapile. Hanke võitjaks tuli Krabu Grupp ning sealsed analüütikud proovivad seitsme kuu vältel vastust leida järgmistele olulistele küsimustele.
- Kuidas rakendub Kutsekoja kompetentsuse kontseptuaalne mudel?
- Kuidas luuakse senisest parem ühendus Kutsekoja erinevate süsteemide ja tegevuste vahel (prognoosisüsteem, kutsesüsteem, kutseregister, kommunikatsioonitegevused)?
- Milliseid teenuseid tasuks planeerida rahvusvahelisest kogemusest õppides (nt Skillsinstrumenteni, O*NET-i, Clearinghouse’i kompetentsimudelid jm)?
- Kuidas seostatakse Eesti süsteem Euroopa oskuste klassifikaatori ESCO-ga?
- Kuidas seostatakse süsteem varasema õpi- ja töökogemuse arvestamise süsteemi VÕTA-ga?
- Kuidas integreeritakse Töötukassa, HTM-i ja muude potentsiaalsete arenduspartnerite eesmärgid, võimalused ja vajadused (nt minukarjäär.ee, Haridusportaali teenused, EHIS, töövahenduskeskkonnad, õppeinfosüsteemid)?
- Kuidas võtab süsteem arvesse HTM-i tellitud kutsesüsteemi rakendumise analüüsi tulemusi?
- Kuidas lahendab süsteem kutseregistri vajadusi (sh töömaailma kutse andmise e-halduskeskkonna loomist ning kutse- ja oskustunnistuste andmebaasi arendamist)?
- Millisel viisil ühildub süsteem Europassiga?
- Milliseid võimalusi/teenuseid tuleks planeerida rahvusvaheliste töö- ja õpivõimaluste kuvamiseks ja isiku profiiliga sidumiseks ning milline peaks olema selle funktsionaalsuse tehniline lahendus?
- Millised võimalused ja vajadused on oskuste süsteemis kasutada tehisaru?
- Kuidas rakendub oskuste süsteemis personaalsete õpiteede programm?
Lähemalt saab ärianalüüsi kohta lugeda hankedokumentidest siin.
Ave Ungro, oskuste süsteemi arendusjuht