Skip to content
Skip to content
Frontpage » Oskuste Akadeemia

Oskuste Akadeemia

Töötajaid ei defineerita enam ainult selle järgi, mis ametit nad peavad või kus nad õppinud on, vaid aina rohkem ka selle järgi, mida ja kuidas nad teha oskavad.

Kutsekoda töötab igapäevaselt selle nimel, et õppes peetaks silmas ka tööturu tulevikuvajadusi ning see tooks kaasa tegelikke muutusi. Veebiseminaridel räägime oskuspõhisest lähenemisest ja sellest, miks oskused on olulised. Samuti tutvustame Eesti oskuste süsteemi veebitööriista Oskuste Kompass.

Veebiseminaride sarjas astuvad üles eksperdid ja praktikud, kes käsitlevad põnevaid teemasid nagu digioskused ja tehisintellekti võimalused, roheoskused ja kestlik mõtteviis, oskuste hindamine ja palju muud.

Oskused on tänapäeva töömaailmas üks olulisemaid märksõnu. See, mida inimene oskab, on muutunud olulisemaks kui see, kelleks ta on õppinud.

Kutsekoja eesmärk oskuste süsteemi arendamisel on luua tööriistad, mis võimaldavad töö- ja haridusmaailma osapooltel oskusi ühtmoodi käsitleda, sama terminoloogiat kasutada ning tagada, et oskuste arendamine vastaks tööturu ja üksikisiku tegelikele vajadustele.

Oskuste süsteemi arendamine toimub järk-järgult. Esimese veebitööriistana on valminud Oskuste Kompass, mis aitab kümnete töövaldkondade, sadade ametite ja tuhandete oskuste seas paremini orienteeruda.

Eelseisvad veebiseminarid

Loovus kui supervõime

Oskuste Akadeemia kolmandal veebiseminaril räägime loovust toetavate oskuste kujundamisest. Kas loovust saab õppida? Kuidas arendada loomingulist eneseväljendust? Kas keskkonna kujundamine loovuse toetamiseks on samuti oluline?

Oma kogemuslugu jagab Tartu Rakendusliku Kolledži front-end ja tarkvara arendusmeetodite kutseõpetaja ning ka noorem tarkvaraarendajate mentor Aly Valvas, kes toob praktilisi näiteid haridustehnoloogiast ja õpidisainist.  

 

Aeg: 23. aprill 2025

kell 16.00–17.00

Zoom Meetingu keskkond



 

Aly Valvas

Aly Valvas on Tartu Rakendusliku Kolledži front-end ja tarkvara arendusmeetodite kutseõpetaja ning ka noorem tarkvaraarendajate mentor. Lisaks õpetab ta Tartu Tamme Gümnaasiumis geoinformaatikat ning juhendab uurimis- ja praktilisi töid.

Aly teekond õpetajana sai alguse pärast 20-aastast kogemust tooteomaniku ja projektijuhina, suunates ühe Eesti põhiregistri arengut. Ta on karjääripööraja, kes jõudis haridusmaastikule läbi robootika ja haridustehnoloogia, kus tuli kasuks erinevatel suundadel omandatud inseneriharidus tehnoloogias. Loomupärane uudishimu ja soov avastada on saatnud teda kogu karjääri jooksul, aidates pidevalt uusi teadmisi ja oskusi omandada. Ta on Eesti Teadushuvihariduse Liidu ja Eesti Haridustehnoloogide Liidu liige, mis võimaldab kursis olla uute trendide ja tehnoloogilise arenguga.

Vabal ajal meeldib katsetada erinevate käsitööprojektidega – märgata vana ja väärikat ning luua „vajalikke vidinaid”, sageli esmapilgul kokkusobimatutest ja kasutamiskõlbmatutest materjalidest. Probleemidele läheneb loovalt, püüdes mõista juurpõhjuseid ja leida praktilisi lahendusi. Talle meeldib toetada ja inspireerida õppijaid, aidates neil arendada nii tehnilisi kui ka probleemide lahendamise oskusi.

Kerli

Kerli Požogina
Veebiseminari moderaator
Kutsekoja oskuste süsteemi arendusjuht
Oskuste Kompass

Kõik veebiseminarid salvestatakse ja neid saab järele vaadata Kutsekoja YouTube’i kanalis 

Veebiseminarid on kõikidele osalejatele TASUTA. 

Kontakt: oskused@kutsekoda.ee 

Toimunud veebiseminarid

Oskuste Akadeemia teisel veebiseminaril rääkisime sellest, mis on roheoskused ja kuidas nendele tähelepanu pöörata.

Oma kogemuslugu roheoskuste õpetamisel jagas Tartu Kunstikooli materjaliringluse suunajuht ning roheoskuste konsortsiumi liige Juta Vallikivi.

Roheoskustega seotud trende töömaailmas tutvustas Kutsekoja tööjõu- ja oskuste vajaduse prognoosisüsteemi OSKA peaanalüütik Yngve Rosenblad.

Veebiseminari modereeris ning Oskuste Kompassi tutvustas Kutsekoja oskuste süsteemi arendusjuht Kerli Požogina.

Kerli Požogina slaidid

Juta Vallikivi slaidid

Yngve Rosenbladi failid

Oskuste Akadeemia esimesel veebiseminaril rääkisime digioskustest, täpsemalt tehisintellekti mõjust õppetööle.

Oma kogemuslugu jagas Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloog ja inglise keele õpetaja Ingrid Maadvere, kes kutsus ka kolleege üles julgelt tehisintellekti võimalusi õppetöös kasutama.

Sellest, miks me räägime üha enam oskustest, nende õpetamisest ja hindamisest, kõneles Kutsekoja oskuste süsteemi arendusjuht Kerli Požogina, kes tutvustas ka kasulikku tööriista Oskuste Kompass.

Kutsekoja Oskuste Akadeemia veebiseminaride sarja eesmärk on tutvustada oskuspõhist lähenemist ning jagada eri valdkondade ekspertide kaasabil praktilisi nõuandeid ja kogemuslugusid oskuste õpetamisest ja hindamisest.

Seminari slaidid

 

Kaasrahastanud Euroopa Liit

Kaasrahastanud Euroopa Liit

Oskuste süsteemi loomist rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi projektist „Kutsesüsteemi reform“.