Kutsekoda alustab Oskuste Akadeemia veebiseminaride sarjaga, mille eesmärk on tutvustada oskuspõhist lähenemist ning jagada eri valdkondade ekspertide kaasabil praktilisi nõuandeid ja kogemuslugusid oskuste õpetamisest ja hindamisest.
Kolmel esimestel kohtumistel tahame pakkuda huvitavat ja praktilist sisu eelkõige õpetajatele ja haridustöötajatele. Kasvas on rääkida praegusaja tööelu võtmeoskuste õpetamisest koolis, sh digioskused, roheoskused, loovus. Teisest poolaastast plaanime pakkuda põnevat sisu ka teistele töö- ja haridusmaailma osapooltele.
19. veebruari veebiseminaril keskendume digioskustele: kuidas kujundada õpilaste ja õpetajate teadlikkust tehisintellektist (AI-st) ning mismoodi tehisintellekti õppetöös mõistlikult kasutada? Oma kogemusi jagab Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloog ja inglise keele õpetaja Ingrid Maadvere.
Maadvere sõnul on nii neid, kes loodavad, et AI „läheb üle“, kui ka neid, kes usuvad, et see vabastab edaspidi oluliselt õpetaja aega, võttes üle õpilaste tööde kontrollimise. Mõlemad ootused on asjatud, mistõttu on ainus lahendus AI võimalused endale selgeks teha ning seda õppetöös rakendama hakata.
„Kõige olulisem nii õpetajate kui õpilaste jaoks on aru saada, kuidas AI töötab,“ toonitas Maadvere. Tema ise on tundides kasutanud lähenemist, kus juturobotile esitatakse küsimusi, millele tehisintellekt annab valesid või naljakaid vastuseid. See tekitab alati elevust, aga ka arutelu: kust sellised vastused tulevad, kuidas AI neid genereerib, miks peab AI loodud teksti kriitiliselt hindama, mis vahe on AI-l ja Google´il, kuidas on lugu autoriõigustega (sh mil juhul piiravad need tehisintellekti vastuseid). Maadvere sõnul saab AI-st kasu vaid tark rakendaja.
Maadvere jagab veebiseminaril enda koostatud õppematerjale digi-, sh AI-ga seotud oskuste omandamiseks ning selgitab, milliseid juturoboteid tohib töös lastega kasutada.
Veebiseminari moderaator, Kutsekoja oskuste süsteemi arendusjuht Kerli Požogina lisab õpetajate tööriistakasti Oskuste Kompassi, kust on võimalik leida infot selle kohta, mis digioskused on olulised tuleviku tööelus.
Veebiseminar „Digioskused: tehisintellekti mõju õppetööle“ toimub 19. veebruaril kell 16.00-17.00 Zoomis.
Lisainfo Kutsekoja veebis: https://www.kutsekoda.ee/oskuste-akadeemia/
Registreerimine: https://koolitus.edu.ee/training/14542